Délibábos / Utopian

Délibábos / Utopian
Délibábos / Utopian - kép1 / rajzfilm: 24 perc / készítette: becsey zsuzsa, 2012 / zene 1: oliver mayne, bede péter, sárvári kovács zsolt, hoch ernő / zene 2: dányi krisztina, juhász gábor, szabó g. hunor, rubik ernő zoltán

2009. augusztus 25., kedd

sokkal később áll össze. avagy a sapka nadrág

pongyola, fürdőköpeny. a mozaikok. éppen most raktam fel egy kék kockát.
úgy félek, hogy nem lesz már idő befejezni. lejár az időm. éppen akkor vesz el az írás, amikor meglesz mind. eltűnik, elmúlik. mások rakják ki. a kislány már halott lesz. ez a kislány. ott lesz a többi. sok kislány. abból is egy, a másolat. az igazit már nem keresi senki. ha volt is valami halovány emlék, elvész. nem volt színe. szivárvány.



Meg kell nyugodni
Fel kell húzni a kis nadrágot
Aztán egy másik
nagyobb nadrág, és még nagyobb.
Minden nadrágból
A sapka, a sál, úszógumi
Emlékszel amikor visszakértem
Már túl nagy volt
A sapka. megnyúlt, elvékonyodott, buckái lettek
csúnya volt
a fiú érzéketlenül nézett
Ennek a gyermeknek nem volt tekintete
Semmilyen arca nem volt
Csak a feje lehetett kétszer akkora
Csodálkoztam, érthetetlen
Nem látszott olyan nagynak. Csak azaz idegenség. Nem volt szaga, én mégis éreztem
Aztán ellopták rá nem sokkal a papucsod
Előbb a sapka, aztán a többi


Milyen régen voltunk fürdőben

Mondod fél éve kérsz, varrjam meg a nadrágod

S tényleg

Ott áll az inged is


Milyen idegen volt újra felhúzni a sapkát.

Már nem az enyém volt.

Sárga-szürke csíkok

Azóta sem volt a fejemen


De a víz felszínére pontosan emlékszem

Ahogyan kerestem


A gyerek csak egy pillanat amíg lehúzta, odaadta,

olyan más volt, mint a többi, akik szüleikkel, testvéreikkel

Játszottak

Más mint amikor apa úszni tanítja kislányát

Vagy az úszómester fiú a több gyerekkel

sérültekkel

Őket olyan jó volt nézni

A kislányt, az apát

Ez a fiú olyan aki mindig résen

Lopva figyeli az embereket

nemcsak a sapkát

olyan amilyeneket utcán is látni

villamoson

pontosan megismerem a tekintetükből

a mosolyuk is más

üres a szemükben

emlékszem ahogy nézte a napozócsempéről a vízből az apát a fiúval

míg ő 10-12, ez a kicsi ott alig 5

egyszerre megvetés belefeledkezéssel áhitat*

a másság, tanulni mások hogy élnek

emlékszem nem egyedül volt

szinte biztosan emlékszem, ezek a fiúk mindig ketten. vagy hárman. olyan egyformák és nem beszélnek


*amikor nem érzékelni időt

mert ott akkor nincs más csak a kép

pontosan lehet látni festményeken filmeken ilyen bűnös arcokat

megtérni

ott, csak abban a pillanatban a világosság előtt

ilyen képek mindig csak fényben


fiú de inkább nem is ember amelyik kér s ha adnak

következő pillanatban ütne de legalább anyjába küld

pontosan tudom ezért nem adok sosem

akkor legalább magáénak érez de legalább tisztel ha ismerné

valamelyiket

nem, én is kapnék

legalább így utcán tömegben fürdőben ütést nem


pontosan éreztem a gyerekek, azok ott, csak azért szerettek mert nem adtam

csak a szemem

ezeknek csak a szem kell, mást, utálják a félelmet

akkor ütnek

(azoknak adok akik félnek amikor tévedek amikor felnőtt)


a mosoly. kell hogy legyen valami mosolynak

emlékszem egyszer egy ilyen mosolyra

amikor mackóval s mondtam a fiúnak nem

pontosan emlékszem ahogy mosolyommal arcából

kitértem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése